zaterdag 28 augustus 2010

11 argumenten om uw keuken niet in Duitsland te kopen ??

“Je moet echt je keuken in Duitsland kopen het is daar veel voordeliger”


Komt het u bekend voor ?

Nu ken ik de “successtory’s” maar ook de minder gelukkige verhalen.

Als u nu echt de keuze heeft, wat doet u dan? Misschien kan ik u een zetje geven in de “goede”richting.

Waar of niet waar?

1) De prijs. Keukens worden in Duitsland gemaakt dus zijn ze daar goedkoper. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat Duitse bedrijven natuurlijk betere inkoopcondities krijgen dan Nederlandse bedrijven. Niet Waar! Inkoopverschillen zijn slechts marginaal. In het verre verleden was dit wel zo, echter veel merken hebben hun prijsbeleid aangepast!

2) Ethiek. Duitsers zijn zakelijk veel ethischer. Waar komt anders de naam keukenboer vandaan? In Nederland worden klanten gemanipuleerd met acties en kortingen. Niet Waar! Keukenbedrijven in Duitsland maken gebruik van het idee dat keukens goedkoper zouden zijn!

3) Service. Duitsers zijn meer klantgericht, hetgeen zich vertaald in een betere en klantgerichtere service. Afstand maakt niet uit. Problemen worden snel en vakkundig opgelost.Niet Waar! Afstand maakt wel degelijk een verschil. Veel Duitse bedrijven geef een garantie tot aan de voordeur en daarna kunt u het zelf uitzoeken.

4) Beter advies. In Nederland zie je bij veel bedrijven dat het alleen om de verkoop gaat. Daar bent u als klant niet bij gebaat. Dat is in Duitsland anders. In eerste plaats gaat het om een tevreden klant. Een goed ontwerp, een doordacht advies en een prettige relatie staan voorop. Niet waar! In Nederland en in Duitsland zult u bedrijven vinden die u goed en vakkundig kunnen helpen.

5) Garantie. Omdat Duitse keukens in Duitsland (meestal dan) worden gemaakt heeft u een betere garantie. Daarnaast wordt de garantie gewoon overgenomen door Nederlandse importeurs en leveranciers als er echt een probleem is. Niet Waar! Garanties zijn gelijk, lokale bedrijven hebben vaak wel een belang om ook na het verlopen van een termijn u een goede service te geven.

6) Recht. Mocht er onverhoopt een probleem zijn, dan val dat wel onder het Duitse recht, maar dat heeft geen consequenties voor u als particulier. Duitsland is namelijk lid van de EU en valt ook onder het Europese recht. Waar!

7) Mooi verhaal. Het is toch ook wel avontuurlijk. Naar het buitenland gaan om wat te kopen. Doet het goed op verjaardagen. Het is een blijk van gezond verstand. Mensen zullen u waarderen om u onderhandelingszin. Waar! Maar dan wel u eigen waarheid. Het is eigenlijk heel triest als u het niet lokaal koopt, het zegt meer over uw eigen onmacht lokaal een deal te sluiten.

8) Sociaal. Duitsland heeft het best heel lastig met de lasten die voormalig Oost-Duitsland met zich meebrengt. Uw aankopen dragen ervoor zorg dat de broodnodige steun op de juiste plek komt. Fantastisch dat u daarmee indirect de werkgelegenheid in Duitsland steunt.Waar! Als u dat belangrijker vindt, dan het steunen van de lokale werkgelegenheid

9) Gemak. Duitse leveranciers sluiten ook u keuken aan, als u daarom vraagt. Aansluitkosten zijn minder hoog dan vaak wordt voorgespiegeld. Niet Waar! De kosten van het aansluiten en de logistieke problemen die daardoor ontstaan worden onderschat.

10) Duidelijkheid. Duitse bedrijven zijn eerder geneigd een gedetailleerde offerte mee te geven. Ze zijn niet bang dat u gaat “shoppen”, omdat de prijs al goed is en ze weten dat u niet voor de prijs naar Duitsland komt. Ook wijzigingen na een order kunt u tegen dezelfde condities doorgeven. Niet Waar! Vraag om een gedetailleerde offerte, en vraag u af waarom u die niet mee krijgt!

11) Sociaal 2. Duitse bedrijven schijnen een gedeelte van hun winsten te gebruiken om lokale verenigingen mee te sponsoren. Het is prettig om te weten dat u geld indirect ook goed besteedt wordt. Niet Waar! Het geeft u misschien wel een goed gevoel als u op de vereniging waar u (en/of uw kinderen) sport, klaagt over het niet kunnen vinden van sponsors

U creëert uw eigen waarheid, maar daarmee nog niet een fantastische keuken!!

Tip

Een mooie, functionele en ergonomische keuken zegt meer over het resultaat van uw inspanningen dan alleen een mooi verhaal. U koopt keukenplezier en niet een keuken.

Zoals ik een van mijn posts aangeef, vind ik dat men zich te weinig realiseert dat men een keuken voor een lange tijd aanschaft. De prijs van de keuken herinnert u zich naar verloop van tijd niet meer, met het gebruik wordt u dagelijks geconfronteerd.

Houd rekening met het aangaan van een “relatie” met een bedrijf. Als u een goed advies ontvangen heeft, een ontwerp heeft naar uw zin, een prettige relatie heeft met de keukenadviseur, vertrouwen heeft in een goede afhandeling, beloon die inspanningen dan ook met uw opdracht. Ik ben ervan overtuigd dat u dan (meestal) beloond wordt met jarenlang keukenplezier en vele mooie verhalen!!



Freundliche Grüsse,



keuenkpraat

8 opmerkingen:

  1. Hoi Danielle,

    Wonderlijk stuk dat je hier schrijft. Daar moet ik toch even op reageren.
    @1. waarom denk je dat Duitse keukenbedrijven betere inkoopcondities krijgen dan Nederlandse? Is nergens op gebaseerd. Dat de kosten in Duitsland lager zijn, is net als stellen dat een vergelijkbare keuken in Delfzijl goedkoper is dan in Amsterdam. Daar zijn de kosten immers ook lager?
    @2 Omgekeerde redenering. Omdat jij een keukedentaillist een 'keukenboer' noemt, zijn de Duitse detaillisten ethischer? En dat er in Duitsland niet met acties en kortingen wordt gewerkt? Als ik jou was zou ik eens een Duitse krant kopen, de website van een keukenwinkel bezoeken. Niets is minder waar!
    @3 n=1 onderzoek lijkt mij?
    @4 pfff. Hoezo? Ga voor de gein maar eens zonder afspraak en tekeningen/offerte naar een op Nederland gerichte keukendetaillist, kijken hoe het dan loopt met het gedegen advies, de duurzame relatie en een tevreden klant. En waar heel je het vandaan dat dat bij de Nederlandse detaillist anders is?
    @5 Heel krom. omdat een product in Duitsland wordt gemaakt, is daar de garantie beter? Hilarisch. Waar haal je het vandaan. En dan stellen dat als er echt iets aan de had is, je met je problemen naar een Nederlands bedrijf stapt om het voor je op te lossen? Is dat niet heel raar? Lijkt mij een typisch tijdbeeld van wel de lusten, niet de lasten. Of ben je bereid om voor deze service te betalen? Nee, dat dacht ik al.
    @6 ik weet niet of het consumentenrecht in Duitsland hetzelfde in elkaar steekt als in Nederland. Lijkt me niet. Ik denk ook niet dat jij het weet, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Je recht halen betekend in Duitsland een zaak aanspannen. dat betekend een Duitse advocaat nemen, in Duitsland een zitting bijwonen, en hopen dat je wint......
    @7 ik denk niet dat, gezien het voorgaande, mijn vrienden, maar dat kan te maken hebben met een andere sociale omgeving, dit stoer zouden vinden. Hoezo? Onderhandelingszin? voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten bedoel je. En asl het fout gaat; een brief sturen naar Radar, en huilend op tv. dat die grote boze keukenverkoper (die Nederlandse, waar u hem niet heet gekocht), u niet wil helpen......
    @8 Ik weet niet welke kranten jij leest, maar Duitsland is op dit moment de motor van Europa. Last van voormalig Oost-Duitsland? Ik heb ernstig het idee dat je een jaartje of wat achterloopt. en trouwens, als het om liefdadigheid gaat, dan kun je dus beter je keuken in Hongarije, of beter nog, Afrika kopen..........
    @9 En Nederlandse leveranciers doen dat niet? of niet goed? of duurder?
    @10 best wel knap; 10 stellingen, en allemaal onzin. In Nederland krijg je prima uitgewerkte voorstellen en offertes mee. nee, niet overal. Maar uit je eigen artikel blijkt wel dat je ook niet echt als klant beschouwd moet worden. misschien zegt het iets over de mensenkennis van de Nederlandse Keukendetaillist?
    @11 Ik zie heier een uitstekende reden om je volgende keuken bij Mandemakers Keukens te kopen. Hij heeft er vorig jaar voor gezorgd dat voetbalvereniging RKC te Waalwijk niet failliet is gegaan......

    Zoals je inmiddels wel duidelijk is deel ik je analyse op geen enkel punt. Als er al redenen zijn om naar Duitsland te rijde voor een nieuwe keuken dan heb jij ze in dit stuk in ieder geval niet genoemd.

    met vriendelijke groet,
    Jan-Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo jan-Jaap,

    Bedankt precies de reactie die ik verwachtte. Ik denk alleen dat mijn "cynische benadering", scherp aangezet om de aangevoerde argumenten door consumenten te bagataliseren, duidelijker maakt, waar het echt om zou moeten gaan.

    Als consument ben je beter af door na te denken over een perfecte oplossing voor je nieuwe keuken. Als de perceptie van een consument is dat de beste oplossing, een keuken is tegen de schijnbaar laagste prijs, dan moeten ze vooral in Duitsland hun keuken kopen. De Duitse verkopers weet namelijk ook dat nederlandse consumenten denken dat ze beter af zijn in Duitsland.

    Mijn overtuiging is dat je het beste af bent, op de lange termijn door een keuken bij een betrouwbaar lokaal bedrijf te kopen. Een bedrijf wat je niet ziet als een korte termijn verkoop, maar als een lange termijn relatie.

    We zijn het wel eens maar mijn benadering is gelukkig anders.

    groet,

    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heleboel rotzooi en valse reclame van
    die Danielle in haar eerste posting.
    Nederlandse Keukenzaken zijn bijna allemaal lid van dezelfde Duitse Inkoopverenigingen en hebben dezelfde condities.
    De Duitsers misbruiken goedkope werkkrachten uit Polen en Oost Duitsland, om de prijzen te drukken.
    Er zijn wel duizenden naar Duitsland geweest met Nederlandse offertes, maar kwamen bedrogen,
    terug, omdat ze hier, goedkoper uitwaren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keukens in duitsland zijn inderdaad ! Echter je moet een enorm geduld hebben voordat het eindelijk af is. Na 4 last minute afzeggingen heeft de firma konken uiteindelijk de laatste plaatsing een half jaar later gedaan. Dit pas na veel druk onzerzijds. Dus goedkoper maar wel veel ergenis. Zoek in ieder geval een betrouwbaarder bedrijf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook in Duitsland geweest voor een offerte.
    Tenslotte in Nederland bij Profit Keuken veel voordeliger uitgekomen.
    Omdat ik niet verplicht was, om de apparaten, bij hun af te nemen.
    Ze hebben wel de apparaten voor mij besteld op Internet, Siemens met 50 % korting en ik moest die rechtstreeks aan die Leverancier betalen.
    De Duitse Keuken en granieten werkblad wel aan Profit betaald en gekregen.

    Dus Duitsland is tegenwoordig niet meer, goedkoper !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onze aanrechtblad is door een strijkijzer kapot gegaan en na lang zoeken hebben we knoop doorgehakt en een uit duitsland gekocht maar die bleek snel van kleur te veranderen en veel geld uit aan besteed, dus opnieuw een hele zoekactie hebben we een gevonden op aanrechtblad-composiet.nl en daar ben ik zeer tevreden over, en na de installatie is die geen haar verandert en nog een instructie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. kijk ook eens op http://www.granitonatuursteen.nl/composiet-aanrechtblad.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, bin ich eine Person, die Kredite an internationalen bietet. Mit Kapital
    die verwendet wird, die Darlehen zwischen den Individuen in der kurz- und langfristig aus
    4000 bis 500.000 für alle ernsthaften Personen, die in den tatsächlichen Notwendigkeiten, die rate
    Interesse ist 2 % Jahr. Ich bietet Darlehen, Darlehen, Investitionskredit,
    Auto-Darlehen, persönliche Darlehen. Ich bin für meine Kunden eine maximale Dauer 3 Tage nach Erhalt der Bewerbungsbogen zu erfüllen.
    ThierryBourguignon@auctioneer.net

    BeantwoordenVerwijderen